<< >>

O PROJEKTU

AKTUALITA
Odborná porota dala Sexistické prasátečko politické straně

Politické strany a vzdělávací zařízení. Elementární instituce naší společnosti, které zajišťují demokracii, šíří osvětu, vzdělanost a základní hodnoty naší společnosti. Tak nějak by to mělo být, že? Tak jak je možné, že právě zmíněné orgány se letos vyšplhaly na nejvyšší příčky v soutěži Sexistické prasátečko?

Jak jistě většina z vás ví, Sexistické prasátečko není soutěž, která by svému výherci zajistila uznání, respekt a popularitu. No, i když to poslední zmínění možná ano, jen ne v tom pozitivním slova smyslu. Anticenu Sexistické prasátečko již po šesté organizace NESEHNUTÍ uděluje reklamám, které jsou nejvíce sexistické a neetické. A v tomto roce jak u odborné poroty, tak u veřejnosti nejvíce zabodovaly právě politické strany a vzdělávací instituce.

TOP09, Slezská univerzita v Opavě a Jazykový vzdělávací institut. To jsou první tři místa, která odborná porota zvolila za nejvíce nevhodné. S jedenácti body se na první příčce umístila havířovská TOP09 se sloganem „Vždy na pravém místě“ a ženský zadek. Tak se prosím pěkně propagovala politická strana v letošních volbách. „Reklama nevhodně využívá ženské tělo jako sexuální objekt, bez jakékoliv souvislosti s prezentovaným předmětem reklamy. Reklama navíc obsahuje ‚majetnický‘ podtext reprezentovaný razítkem na ženském těle. Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože ztěžují vstup žen do politiky,“ okomentovala plakát genderová expertka Irena Smetáčková.

a0192e20996bbe7eb3938d6d51a1909a

Další perličkou, tentokrát na druhém místě s devíti body, je propagační klip Slezské univerzity. Ta se však od něj distancovala s odůvodněním, že jde o projekt žáků a ne samotné univerzity. Není divu, že se k němu nechce znát. Scénka v kabínke navodzujúca autentický sex sa dostáva až na hranicu porna, pričom slogan spájajúci sex s univerzitou svojou snahou o erotický humor je v prudkom rozpore s charakterom propagovanej inštitúcie,“ vyjádřil se k videu odborník na marketing Pavel Horňák.

77d8dc86b39a60f1f377fe95abeac2b3

Třetí Sexistické prasátečko putuje do zařízení, které se též profiluje jako místo předávání vědomostí. Sexistickou reklamou se sloganem „Dostal jsem ji jazykem“ si osm bodů vysloužil Jazykový vzdělávací institut. „Nejen sexistické, ale neuvěřitelně vulgární, prvoplánové, urážející. Všichni zainteresovaní – agentura, pokud nějaká byla, marketing onoho institutu, jeho vedení, které reklamu schválilo – by si měli sypat popel na hlavu, anebo si na ni rovnou vylít kýbl splašků,“ shrnul inzerci jazykového institutu Redaktor Lidových novin a Hospodářských novin Jiří Hořčica.

Pro dokreslení celkových výsledků letošního ročníku Sexistického prasátečka, absolutním vítězem hlasování veřejnosti je česká parlamentní strana: Zlínská ČSSD. Několik dalších nominovaných reklam je též z řady politických kampaní. Můžeme jen doufat, že lidé, kteří by nás měli reprezentovat, si do příštích voleb vyberou přiměřenější volební strategie.