Když si politická strana umístí na svůj předvolební plakát nahé ženské tělo, dává svým voličkám a voličům tento vzkaz: „Jsme strana pro heterosexuální muže, o ženy se samozřejmě zajímáme, ale jen jako o sexuální objekty. Nezajímají nás neatraktivní ženy, nezajímají nás ženy potýkající se s diskriminací v práci, nezajímají nás sociální problémy žen bojujících s chudobou, ženy seniorky atp. Smyslem ženské existence je být krásná a být k dispozici.“ Plakát se sloganem z něhož vystupuje heslo „poprvé dát“ využívá sexistického pojetí sexu, v němž žena a muž nejsou rovnocennými partnery a oba zažívají sexuální touhu a uspokojení. Zobrazení ženského klínu zakrytého rukou zároveň odkazuje k dvojímu standardu sexuální morálky. Žena se za svou sexualitu vlastně stydí, zdráhá se a možná ani nic „dát“ nechce. ČSSD se jí ale na nic neptá a prostě si bere.
Absolutní vítěz podle odborné poroty
Plakát parlamentní strany TOP09 využívá typického motivu pin up girl. Plakát je nejen sexistický, ale přímo heterosexistický. Ženská zadnice je podle TOP09 tím pravým místem, kde je správné být. To znamená, že se obrací pouze na heterosexuálně orientované muže, kteří svou heterosexualitu potřebují neustále performovat, aby bylo každému jasné, že jsou těmi správnými chlapáky. Když se bychom totiž vynechali gender a sexuální podtext, mohli bychom plakát přečíst následovně: „Děláme politiku dobře, protože víme, komu vlézt do …. (pozadí).“